أحمــــــد سميــــر الجمل

أحمــــــد سميــــر الجمل

بعــــض مــــن أعمــــالى

اقنعنى بحبك حسسنى بقلبك
هو ده شئ صعب عليك
ولا الامر مهوش باديك
ولا الحب ده ياما عليك
هى حكاية اكيد مش سهلة
بس القلب الصافى يروح له
هو الحب ده لعبة معاك
هى سنين بتفوت فى هواك
ولا انا يعنى مش عرفاك
سبنى الملم حبى فقلبى
سبنى ادارى وصبر قلبى
باللى اسيته كتير وياك
هو الحب ده ياما عليك
ولا الامر مهوش باديك
هى حكايه اكيد مش سهلة
بس القلب الصافى يبوح له
ان داب كتير فى هواك
انى سنين وايام عشقاك
انى بحبك حب ملاك
ان انا قلبى ملك ايديك

----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------


لو كنت ناوى تجرحنى بنارك فا جسمى كله فداك
فا دموع عنيه كفيلة تطفى جرح لوئـــــــــــاك
وان كنت ناوى تظلم قلبى انا راح اعيش على ذكراك
وكفايه جرح وخيانه للقلب اللى داب فى هواك

بحلم اشوف حبيبى قصاد عينى واسهر الملم اهات قلبى وانا مين يواسينى
فى الغربه ليل مبينتهيش والفرقه صعبه مقدرش اعيش من غير حبيبى ميهمنيش
ده هو حياتى فــــ همسى حتى وفـــــ سكاتى فــــ عقلى ذكرى ليك حياتى
حتى اسمك قلبى رسمك ورده وكانت ليا زمان هي روحى وانت كمان
واحلم اشوف حبيبى قصاد عينى واسهر الملم اهات قلبى يا نور عينى

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حبيبتى اللى بحبها لازم اروح واقولها على اللى سمعته عنها كلام كثير بيقربنى ليها ومقدرش ابعد عنها
لحد ما قلبى تاه فى حبها وعنيا خاصمها النوم من بعد ما شفتها مقدرش ابعد عنها حبيتها خلاص
وقلبى تاه فى حبها حبيبتى اللى بحبها لازم اروح واقولها على سمعته عنها ود اخر فكرها انى ابعت جواب مكتوب بورقه وقلم لحد عندها فيه كل حاجه وصلتنى لى قلبها مقدرتش اوصف حتى شكلها

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

روحو بعيد عنى انا قلبى متهنى من الفرجه بيغنى لا ليه صاحب ولا شقيق ولا احب ازيف او اللعب دور البرئ هي سطور عشناها ولسه بندون فى ذكراها روحو بعيد عنى انا قلبى متهنى من الفرحة بيغنى ياللى زمان مرحمتوناش ياللى علشانكم سهرنا الليل ولا شوفتوناش راجعين تبكو وتسالونا هو انتم ليه مرحمتوناش ده الهجر صعب وليل طويل يلا بقى بعيد عنى سبونى لوحدى انا قلبى متهنى فى ليل الغربه اهه بيغنى هو انتم لسه مسمعتوناش اه ياليل على فاقو وملقوناش

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بيتدور على ايه وانا هنا جنبك بتدور على ايه وحضنة عيونى قلبك مستغرب حقيقى كثير فين الوفاء والاخلاص فين المحبه حبة حد يشاورلو ياناس هو شايفنى ونا جنبه ولا على باله عيونى حبه يمد اديه حتى نظرة عنيه بتقول كلام معرفتش اجاوب عليه صعبه الحياة من غيرك حبيبى صعبه الحياة بتدور عليه ولا بتدور عليها انت شايفنى ولا شايف عنيها عايز تروح لـــ فين وانا هوصفلك طريق بس اوعى قلبى يقابلك فى وسط الطريق ساعتها هقولك بتدور على ايه بتدور على ايه

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

عملنا فيهم خير قابلونا بضده علمناهم الحب خسرونا وده
احتارنا واحتار هوانا ولا يوم حسو بلقانا
فى الحب كنا صبايا والعشق عشنا الحكايه

نسهر نداوى جروحهم نعطش وايه يمنعهم
ما الحب داوى جروحهم وصبحت ديه النهايه
فى روايه عشق الصباي

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لو معرفتش انى بخاف طول عمرى عليك
لو مرجعتش تبكى وتشكى مسمعش اليك
طول عمرى اشتاق ليلؤاك اما الباقى د يبقى جزائى ونا مش هرجع تانى اليك
لو هتروح منى لبعيد او سكتنا قالت حكيتنا انا مش هندم يوم واكيد هرجع اقول للحب
بعيد انا مغلطش يوم وبعيد ان الحب ده شئ بيعيب انا راح سيبك وارجع اجيبك
وانا هسبتلك انى زمان كنت بامان بعد الحب ده يبقى جنان
ان مرجعتش تبكى وتشكى مسمعش اليك

حبيبى خلاص خبينى وابعدنى عن عيونو درينى
دول شدونى وسنين حيلونى وكمان شغلونى
قرب هنا وامسك اديه حس بيهم حس بيه
وانا مش هنسى ابدا واسهى وقول ده نصيب
حبيبى خلاص صدقتك وبنبض قلبى سرقتك
للدنيا اللى انا عيشاها وسنينى اللى انت هواها
قرب هنا وامسك اديه حس بيهم حس بيه


---------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------

هتعمل ايه الدنيا تانى
وهى مش عوزاكى جنبى
لو هتدينى الامانى مش هترحم دمع قلبى
قلبى عاوزك انتى وحدك وانتى شايفة الحب ذنبى تبعدى وتغيبى عنى
و فــ بعدك قلبى يغنى لسه حبك جوة منى
ولسه بتوحشينى كمان ومهما غبنا الشوق يجبنا ويجمعنا نفس المكان
وبرضه بتوحشينى كمان نفسى القى جوة قلبك معنى يدينى الامان
فرحه طارحة زهورحنان لما بنقرب تبان
وادوب فيكى وحواليكى واكون شمعة فـ اديكى
تنور ليكى لياليكى ولما اخلص تلمينى تولعنى  امانيكى
انور تانى لعنيكى
يا اجمل ورده فى البستان
ياحب راح من زمان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق